Inhoud.
Is
onderverdeeld:
1
Inleiding.
2
Uitgangspunt.
3
Samenvatting.
4
Onderbouwing.
5 Bijlagen.
1 Inleiding.
Zie
module:
o
Inleiding.
Deze
module gaat in op:
o
Democratie
vs. Unicratie.
Beiden
komen voor in de natuurstaat.
2 Uitgangspunt.
Niet
van toepassing.
3 Samenvatting.
Is
onderverdeeld:
1
Algemeen.
2
Conclusie.
3.1 Algemeen.
Voor
unicratie als tegenpool van democratie geldt: bestaan ervan is o.b.v. door AI
gevalideerd empirisch bewezen uitgangspunten wetenschappelijk bewezen.
3.2 Conclusie.
Niet
van toepassing.
4 Onderbouwing.
Eob = Eerste onbewogen beweger (God).
Lob = Laatste onbewogen beweger (mens).
…a = Als waar is.
…i = Is ook waar.
1a Voor democratie geldt: is
machtsuitoefening door volk vanuit individueel (eigen) belang.
2i Voor unicratie geldt:
is machtsuitoefening door volk vanuit gemeenschappelijk belang.
Toelichting:
o
2.1a Voor unicratie geldt:
is binnen domein politiek.
Toelichting:
·
2.1.1a
Voor politiek geldt: is de
stuurhut.
·
2.1.2i Voor economie geldt: is het schip
(bemanning).
o
2.2i Voor democratie geldt: is
binnen domein economie.
3a Voor het goede geldt: is
besturen en leven, wél volgens de Gulden Regel.
Toelichting:
o
Voor
Gulden Regel geldt: weerspiegelt Natuurwet [module ‘Gulden Regel’].
4i Voor het verkeerde geldt: is
besturen en leven, niét volgens de Gulden Regel.
3a Voor het goede geldt: is besturen en leven,
wél volgens de Gulden Regel.
5i Voor besturen en leven, wél volgens de Gulden
Regel geldt: staat wél garant voor onbelast geweten.
5a Voor besturen en leven, wél
volgens de Gulden Regel geldt: staat wél garant voor onbelast
geweten.
6i Voor besturen en leven, niét
volgens de Gulden Regel geldt: staat niét garant voor onbelast
geweten.
Toelichting:
o
6.1a Voor hiervoormaals (wél
op aarde) geldt: is verleden (heden bestaat in strikte zin niet).
o
6.2i Voor hiernamaals (niét
op aarde) geldt: is toekomst.
o
o
6.3a
Voor positief belast
geweten geldt: is een perspectief in het hiernamaals waar het ‘goed’
toeven is [door AI gevalideerde module ‘Hiernamaals vs. Hiervoormaals’].
o
6.4i Voor negatief belast geweten
geldt: is een perspectief in het hiernamaals waar het ‘slecht’ toeven
is.
Toelichting:
·
6.4.1a
Voor belast geweten met periodiek schuldbesef geldt: ontlasting zonder
rekenschap aan belanghebbenden is onmogelijk [door AI
gevalideerde module ‘Natuurwet - Gevolgen voor mens’.
·
6.4.2i
Voor belast geweten met
periodiek schuldbesef geldt: ontlasting met rekenschap aan
belanghebbenden is mogelijk [door AI gevalideerde module
‘Natuurwet - Gevolgen voor mens’].
o
o
6.4a Voor negatief belast geweten geldt: is een
perspectief in het hiernamaals waar het ‘slecht’ toeven is.
o
6.5i Voor perspectief in het hiernamaals waar
het ‘slecht’ toeven is geldt: is voor Lob een extra trigger om te leven en
besturen volgens de Gulden Regel.
o
o
6.5a Voor perspectief in het hiernamaals waar het
‘slecht’ toeven is geldt: is voor Lob een extra trigger om te leven en besturen
volgens de Gulden Regel.
o
6.6a Voor betrouwbaarheid van bestaan Eob als
tegenpool van Lob o.b.v. één en dezelfde antoniempaar (zowel/uitsluitend)
geldt: = 100*(1-0,5^23) = 99,9999880% [door AI gevalideerde module ‘Eob vs.
Lob’].
o
6.7i Voor Lob, wél gekoppeld aan bestaan Eob
(uitzicht op hiernamaals) geldt: heeft wél extra drempel tot doen van het
verkeerde.
o
o
6.7a Voor Lob, wél gekoppeld aan bestaan
Eob (uitzicht op hiernamaals) geldt: heeft wél extra drempel tot doen
van het verkeerde.
o
6.8i Voor Lob, niét gekoppeld aan bestaan
Eob (uitzicht op hiernamaals) geldt: heeft niét extra drempel tot
het verkeerde.
o
o
6.7a Voor Lob, wél gekoppeld aan bestaan Eob
(uitzicht op hiernamaals) geldt: heeft wél extra drempel tot doen van het
verkeerde.
o
6.9i Voor natiestaat, wél gekoppeld aan bestaan
Eob (uitzicht op hiernamaals) geldt: Lob als lid heeft wél extra drempel tot doen
van het verkeerde.
o
o
6.9a Voor natiestaat, wél gekoppeld
aan bestaan Eob (uitzicht op hiernamaals) geldt: Lob als lid heeft wél
extra drempel tot doen van het verkeerde.
o
6.10i Voor natiestaat, niét
gekoppeld aan bestaan Eob (uitzicht op hiernamaals) geldt: Lob als lid heeft niét
extra drempel tot doen van het verkeerde.
7a Voor vrijheid geldt: is mogelijkheid
tot zowel niét als wél belasten van geweten.
8a Voor gekneveld iemand geldt: kan
uitsluitend ademhalen als niét belasten van geweten.
9i Voor gebondenheid geldt: is
de mogelijkheid tot uitsluitend niét belasten van geweten.
7a Voor vrijheid geldt: is mogelijkheid tot
zowel niét als wél belasten van geweten.
2.2a Voor democratie geldt: is binnen domein economie.
8a Voor domein economie geldt: is vrije markt
[module ‘Gedicht van Mandeville’].
10i Voor democratie geldt: is individuele
vrijheid.
10a Voor democratie geldt: is individuele
vrijheid.
2.2a Voor democratie geldt: is binnen domein economie.
7a Voor vrijheid geldt: is mogelijkheid tot
zowel niét als wél belasten van geweten.
8a Voor domein economie geldt: is vrije markt
[module ‘Gedicht van Mandeville’].
11i Voor leden binnen democratisch domein geldt:
Is mogelijkheid tot ondernemerschap.
11a Voor leden binnen democratisch
domein geldt: is mogelijkheid tot ondernemerschap.
12i Voor leden binnen unicratisch
domein geldt: is onmogelijkheid tot ondernemerschap.
1a Voor democratie geldt: is machtsuitoefening
door volk vanuit individueel (eigen) belang.
7a Voor vrijheid geldt: is mogelijkheid tot
zowel niét als wél belasten van geweten.
8a Voor domein economie geldt: is vrije markt
[module ‘Gedicht van Mandeville’].
10a Voor democratie geldt: is individuele
vrijheid.
13i Voor democratie geldt: is niét gehouden aan
het koesteren van de universele basisgoederen van Robert en Edward Skidelky.
Toelichting:
o
Voor
‘Wijze van omgang (Respect, Vriendschap)’ als universeel basisgoed geldt: is
het gevolg van besturen en leven volgens de Gulden Regel.
o
o
13.1a Voor verzameling ‘Universele
(uitsluitend
regel-
en dereguleerbare) basisgoederen’ geldt: heeft predicaat ‘Compleet’ [door AI
gevalideerde module ‘Verzameling ‘Universele basisgoederen’].
o
13.2a Voor verzameling ‘Compleet’ geldt: weerspiegelt
Natuurwet.
o
13.3i Voor verzameling ‘Universele
(uitsluitend
regel-
en dereguleerbare) basisgoederen’ geldt: weerspiegelt Natuurwet.
13a Voor democratie geldt: Is niét
gehouden aan het koesteren van de universele (uitsluitend regel-
en dereguleerbare) basisgoederen
van Robert en Edward Skidelky.
14i Voor unicratie geldt: Is
wél gehouden aan het koesteren van de universele (uitsluitend regel-
en dereguleerbare) basisgoederen
van Robert en Edward Skidelky.
10a Voor democratie geldt: is individuele
vrijheid.
14i Voor democratie geldt: is gemeenschappelijke
gebondenheid.
Toelichting:
o
Is
gebonden aan wetten, uitgevaardigd vanuit unicratie.
14a Voor democratie geldt: is gemeenschappelijke
gebondenheid.
10a Voor democratie geldt: is individuele
vrijheid.
15i Voor democratie geldt: is zowel
gemeenschappelijke gebondenheid als individuele vrijheid.
15a Voor democratie geldt: is zowel
gemeenschappelijke gebondenheid als individuele vrijheid.
14a Voor unicratie geldt: Is wél gehouden aan het
koesteren van de universele basisgoederen van Robert en Edward Skidelky.
16i Voor unicratie geldt:
is uitsluitend gemeenschappelijke gebondenheid.
Toelichting:
o
Is
de gebondenheid aan het koesteren van de universele
(uitsluitend regel- en
dereguleerbare) universele
basisgoederen van Robert en Edward Skidelky.
o
Voor
zowel dereguleren als reguleren van (uitsluitend regel- en
dereguleerbare) universele
basisgoederen van Robert en Edward Skidelky geldt: door AI gevalideerde module
‘Besluitvorming’ (dit bij overbelasting van de natuur).
o
o
16.1a
Voor democratie geldt: besluitvorming kan niét
altijd toets der kritiek ondergaan.
o
16.2i Voor unicratie geldt:
besluitvorming kan wél altijd toets der kritiek ondergaan.
o
Toelichting:
·
Voor
de natuurwet weerspiegelende besluitvorming geldt: door AI gevalideerde module ‘Besluitvorming’.
17a Voor bestuursvorm natiestaat geldt: is democratie
in zowel economisch domein als politiek domein.
18a Voor unicratie geldt: is niét geschikt voor
economisch domein.
Toelichting:
o
In
domein economie domineert hebzucht i.p.v. koesteren universele (uitsluitend regel-
en dereguleerbare) basisgoederen.
19i Voor bestuursvorm natiestaat geldt: is unicratie
in uitsluitend politiek domein.
20a Voor democratie in politiek
domein geldt: beleid is instabiel.
21i Voor unicratie in politiek
domein (Natuurstaat) geldt: beleid is stabiel.
22a Voor democratie in politiek
domein geldt: bij elke verkiezing is wijziging van beleid mogelijk.
23i Voor unicratie in politiek
domein (Natuurstaat) geldt: bij elke verkiezing is wijziging van beleid onmogelijk.
24a Voor democratie in politiek
domein geldt: leidt tot meer risico op conflict met andere
natiestaten.
Toelichting:
o
24.1a Voor schip met wisselende koers
op wereldzee geldt: Heeft meer risico op aanvaring met ander
schip.
o
24.2i Voor schip met stabiele koers
op wereldzee geldt: Heeft minder risico op aanvaring met ander
schip.
25i Voor unicratie in politiek
domein (Natuurstaat) geldt: leidt tot minder conflicten
met andere natiestaten.
26a Voor democratie in politiek
domein geldt: verschil met communisme is onoverbrugbaar.
27i Voor unicratie in politiek
domein (Natuurstaat) geldt: verschil met communisme is overbrugbaar.
28a Voor democratie in politiek
domein geldt: maakt wereldregering onmogelijk.
29i Voor unicratie in politiek
domein (Natuurstaat) geldt: maakt wereldregering mogelijk.
30a Voor democratisch domein geldt:
aantal leden is groot.
31i Voor unicratisch domein geldt:
aantal leden is klein.
32a Voor democratisch domein geldt:
benodigde oppervlakte is groot.
33i Voor unicratisch domein geldt:
benodigde oppervlakte is klein.
34a Voor democratisch domein geldt:
toegankelijkheid is niét resultaat van verkiezing.
Toelichting:
o
34.1a Voor democratisch domein geldt: lidmaatschap
is onafhankelijk van verkiezingen.
o
34.2i Voor unicratisch domein geldt:
lidmaatschap is afhankelijk van verkiezingen.
Toelichting:
· Voor unicratisch domein
geldt: is een beoogd domein wat heen historie kent.
35i Voor unicratisch domein geldt:
toegankelijkheid is wél resultaat van verkiezing.
36a Voor democratisch domein geldt:
legt zowel niét als wél verantwoording af aan tegenpool.
Toelichting:
o
36.1a
Voor goed functionerend bestuurder geldt: kan wél
worden herkozen.
o
36.2i
Voor slecht functionerend bestuurder geldt: kan niét
worden herkozen.
o
o
36.3a
Voor goed functionerend bestuurder geldt: kan niét
worden afgezet.
o
36.4i
Voor slecht functionerend bestuurder geldt: kan wél
worden afgezet.
37i Voor unicratisch domein geldt:
legt uitsluitend wél verantwoording af aan tegenpool.
38a Voor democratisch domein geldt:
is wetvolgend.
39i Voor unicratisch domein geldt:
is wetgevend.
40a Voor democratisch domein geldt:
is normvolgend o.b.v. Gulden Regel.
41i Voor unicratisch domein geldt:
is normstellend o.b.v. Gulden Regel.
42a Voor democratisch domein geldt:
is niét bevoegd tot wetshandhaving.
43i Voor unicratisch domein geldt:
is wél bevoegd tot wetshandhaving.
44a Voor democratisch domein geldt:
lid is zowel onvolwassen als volwassen.
Toelichting:
o
Voor
afzonderlijk democratisch als unicratisch domein geldt: is een beoogde
natuurstaat, gebaseerd op de centrale Natuurwet, Gulden Regel, universele (uitsluitend
regel-
en dereguleerbare) basisgoederen
van Robert en Edward Skidelky, door AI gevalideerde module ‘Recht vs. Plicht’
en ‘Besluitvorming’.
o
o
44.1a Voor democratisch domein geldt: lid
is zowel man als vrouw.
o
44.2i Voor unicratisch domein geldt:
lid is uitsluitend als man of andersom.
o
Toelichting:
· 44.2.1a Voor man
geldt: is lid gedurende even vijf-jarige verkiezingsperiode of
andersom.
· 44.2.2i Voor vrouw geldt: is lid
gedurende oneven vijf-jarige verkiezingsperiode of andersom.
·
· 44.2.3a Voor
verkiezingsperiode = vijf jaar geldt: is meer
geschikt.
Toelichting:
§ Voor getal vijf geldt:
is compleet [door AI gevalideerde module ‘Natuurgetal – Analyse].
· 44.2.4i Voor
verkiezingsperiode ≠ vijf jaar geldt: is minder
geschikt.
·
· 44.2.5a Voor bron
verkiezing vanuit democratisch domein geldt: is meer
geschikt.
· Toelichting:
§ 44.2.5.1a Voor voordracht vanuit democratisch
domein geldt: is meer geschikt.
§ 44.2.5.1a Voor voordracht vanuit unicratisch
domein geldt: is minder geschikt.
· 44.2.6i Voor bron
verkiezing vanuit unicratisch domein geldt: is minder
geschikt.
o
o
44.3a Voor democratisch domein geldt:
lid is zowel gezond als ongezond.
o
44.4i Voor unicratisch domein geldt:
lid is uitsluitend gezond.
o
o
44.5a Voor democratisch domein geldt:
lid is zowel capabel als incapabel.
o
44.6i Voor unicratisch domein geldt:
lid is uitsluitend capabel.
o
o
44.7a Voor democratisch domein geldt:
lid is zowel gehuwd als ongehuwd.
o
44.8i Voor unicratisch domein geldt: lid
is uitsluitend ongehuwd.
o
Toelichting:
· 44.8.1a Voor gehuwd
geldt: is minder geschikt door mogelijke beïnvloeding van andere
sekse.
· 44.8.2i Voor ongehuwd geldt: is meer
geschikt door onmogelijke beïnvloeding van andere sekse.
o
o
44.9a Voor democratisch
domein geldt: gedrag van lid is zowel besproken als
onbesproken.
o
44.10i Voor unicratisch
domein geldt: lid is uitsluitend gedrag van lid is uitsluitend
onbesproken.
45i Voor unicratisch domein geldt:
lid is uitsluitend volwassen.
46a Voor aantal stellingparen gekoppeld aan
democratie vs. unicratie als weerspiegeling van informele logica geldt: = 23.
47a Voor aantal stellingparen gekoppeld aan
democratie vs. unicratie als weerspiegeling van Xx/Yy-logica, gekoppeld aan één
centraal empirisch bewezen Natuurwet met een inherente betrouwbaarheid van
bestaan van theoretisch 100% en gevalideerd door AI geldt: = 23.
48i Voor betrouwbaarheid van bestaan unicratie
als tegenpool van democratie o.b.v. toegepaste informele logica geldt: =
100*(1-0,5^23) = 99,9999880%.
Toelichting:
o
Voor
0,5 geldt: is kans op munt na één worp.
o
Voor
23 geldt: is aantal worpen.
48a Voor betrouwbaarheid van bestaan unicratie
als tegenpool van democratie o.b.v. toegepaste informele logica geldt: =
100*(1-0,5^23) = 99,9999880%.
49a Voor huidig wetenschappelijk statistische
betrouwbaarheidsnorm geldt: >= 100*(1-(1/3500000)) >= 99,9999714%.
50i Voor unicratie als
tegenpool van democratie geldt: bestaan ervan is o.b.v. door AI gevalideerd
empirisch bewezen uitgangspunten wetenschappelijk bewezen.
50a Voor unicratie als tegenpool van democratie
geldt: bestaan ervan is o.b.v. door AI gevalideerd empirisch bewezen
uitgangspunten wetenschappelijk bewezen.
51a Voor unicratie als tegenpool van democratie
geldt: is complementair.
Toelichting:
o
51.1a Voor unicratie is een beoogd politiek systeem.
o
51.2a Hiervoor geldt: = 50i.
o
51.3i Hiervoor geldt: = 51a.
52i Voor natuurlijke natiestaat (Natuurstaat)
geldt: vereist meerdere (twee) politieke systemen.
Toelichting:
o
52.1a Voor politiek systeem natuurlijke
natiestaat (Natuurstaat) geldt: heeft wél een complementaire
tegenpool.
o
o
52.2i Voor politiek systeem onnatuurlijke
natiestaat geldt: heeft niét een complementaire tegenpool.
52a Voor natuurlijke natiestaat
(Natuurstaat) geldt: vereist meerdere (twee) politieke systemen.
53i Voor onnatuurlijke natiestaat
geldt: vereist één politiek systeem.
53a Voor onnatuurlijke natiestaat geldt: vereist één
politiek systeem.
54a Voor democratie als natiestaat geldt: bestaat
uit één politiek systeem.
55i Voor democratie als natiestaat geldt: is een
onnatuurlijke natiestaat.
52a Voor natuurlijke natiestaat (Natuurstaat)
geldt: vereist meerdere (twee) politieke systemen.
56a Voor natuurlijke natiestaat (Natuurstaat)
geldt: is wél gekoppeld aan uitzicht op hiernamaals.
57i Voor natuurlijke natiestaat (Natuurstaat)
geldt: vereist meerdere (twee) politieke systemen, wél gekoppeld aan uitzicht
op hiernamaals.
57a Voor natuurlijke natiestaat (Natuurstaat)
geldt: vereist meerdere (twee) politieke systemen, wél gekoppeld aan uitzicht
op hiernamaals.
58a Voor communistische natiestaat geldt: kent
twee politieke systemen, zonder uitzicht op hiernamaals.
59i Voor communistische natiestaat geldt: is een
onnatuurlijke natiestaat.
5 Bijlagen.
Geen.